フォーナインズ
募集職種

キャリア-中途

海外営業

事業紹介
フォーナインズは1995年にブランドを創立した眼鏡フレーム・サングラスのメーカーです。『眼鏡は道具である。』をコンセプトに、掛けやすい、壊れにくい、調整しやすいといった眼鏡に求められる機能を磨き上げることで、高い機能性と美しいフォルムを表現するフレームを生み出しています。
現在、直営店は都内・横浜・名古屋・大阪に11店舗、シンガポールに1店舗。フォーナインズを取り扱う眼鏡店は国内約600店舗、海外約500店舗あり、多くの方に愛用されています。

Four Nines is a manufacturer of eyeglass frames and sunglasses whose brand was founded in 1995. “Glasses are tools.” The brand produces frames that express high functionality and beautiful forms by refining the functions required of eyeglasses, such as easy to wear, hard to break, and easy to adjust.
Currently, there are 11 directly managed stores in Tokyo, Yokohama, Nagoya, and Osaka, and 2 in Singapore. There are approximately 600 glasses stores in Japan and 500 stores overseas that carry Four Nines, and many people are loyal customers.
募集概要
東京用賀オフィスにて眼鏡フレーム、サングラスの海外営業を行います。

フォーナインズの眼鏡フレームはアジアを中心として、全世界へ展開しています。東京オフィスとシンガポール法人の両拠点から世界に向けての卸営業を行っています。
現在チームメンバーは3名(うち外国籍社員2名)で活躍しています。取引先主要国はアジアを中心として、中国・香港・マカオ・インドネシア・韓国・台湾・マレーシア・シンガポール・タイ・ベトナム・オーストラリア・フランス・ドイツ・イタリア・アメリカ・カナダなど。さらに取引先を増やしています。コミュニケーションは英語・中国語を主体としています。日本のブランドとして、全世界にフォーナインズブランドを展開していく役割を担っています。
今回は英語を活かしてグローバルに活躍したい海外営業スタッフ1名の募集を行います。

Overseas sales of eyeglass frames and sunglasses at Yoga office in Tokyo.

Four Nines' eyeglass frames are sold worldwide, with a focus on Asia. We conduct wholesale sales to the world from both our Tokyo office and our Singapore subsidiary.
Currently, we have 3 team members (including 2 foreign employees). Our main customers are China, Hong Kong, Macau, Indonesia, South Korea, Taiwan, Malaysia, Singapore, Thailand, Vietnam, Australia, France, Germany, Italy, USA, Canada, etc. We are further increasing our business partners. Communication is mainly in English and Chinese. As a Japanese brand, we are responsible for developing the Four Nines brand throughout the world.
This time, we are looking for one overseas sales staff who would like to make use of English skill and work globally.
職種
海外営業
Overseas sales
仕事内容
海外の取扱店に向けてのフォーナインズフレームの営業に関わる仕事です。

■仕事内容
・海外取扱店に向けた商品勉強会や販売トレーニングの実施

・各国の現地法人や販売代理店に対する輸出手続き
 各国の取引先の要望に合わせて、納期管理や輸出手続きを担当します。

・各国のニーズに合った商品提案や販促提案
 各国のマーケットに合わせた商品の提案や販売ディスプレイの提案を行います。

・海外からの注文・問い合わせ対応
 海外からの製品や取引に関する問い合わせや注文に対応します。

海外顧客とのやり取りはメール・電話・ZOOM等のWEBツールを利用しています。また、必要に応じて海外出張があります。新型コロナウイルスの蔓延により海外出張が減っていますが、今後は増加していく予定です。


■Job Description

This job is related to sales of Four Nines frames to overseas dealers.

・Conduct product workshops and sales training for overseas dealers.

・Export procedures for local subsidiaries and sales agents in each country
 Responsible for delivery management and export procedures in accordance with the requirements of clients in each country.

Propose products and sales promotions that meet the needs of each country.
 We propose products and sales displays tailored to each country's market.

Handling orders and inquiries from overseas
 Responds to inquiries and orders from overseas regarding products and transactions.

Communication with overseas customers is done via e-mail, telephone, and web tools such as ZOOM. In addition, overseas business trips are made as necessary. Due to the spread of the COVID-19, overseas business trips have decreased, but are expected to increase in the future.
応募資格
・学歴不問
・ビジネスレベルでの日本力
・ビジネスレベルでの英語力(TOEIC600点以上が目安)
・営業として3年以上の経験を有している方
・英語以外でも外国語のスキルのある方は歓迎します。

・No academic background required
・Japanese language skills at a business level
・Business level English proficiency (TOEIC score of 600 or higher)
・At least 3 years of experience as a sales person.
・We welcome those who have skills in foreign languages other than English.
募集人数
1名 One person
配属
東京用賀オフィス 海外営業部
Overseas Sales Dept.
雇用形態
正社員
Full-time
契約期間
期間の定めなし
※試用期間3ヶ月 有
※定年制あり(60歳) 再雇用制度あり(上限65歳まで)

・No fixed term
・Trial period: 3 months
・retirement age (60 years old) and a reemployment system (up to 65 years old).
勤務地
東京都世田谷区用賀4-10-1 世田谷ビジネススクエアタワー15階
フォーナインズ用賀本社

15F Setagaya Business Square Tower, 4-10-1 Yoga, Setagaya-ku, Tokyo
Four Nines Yoga Head Office
勤務時間
10:00~19:00(休憩1時間)
※時間外労働あり

10:00-19:00 (1 hour break)
Overtime work is required.
給与
経験・能力を考慮の上、当社規定により決定します
月給 23万6000円以上 (基本給190,174円以上+固定残業手当45,826円以上)
固定残業手当:時間外労働の有無にかかわらず、32時間分の時間外勤務手当として支給します。32時間を超える時間外労働分についての割増賃金は追加で支給します。
参考: 大卒 初任給/ 月給23万6000円
想定理論年収:350万円~500万円程度
※想定理論年収:月給+賞与
※賞与は会社業績、個人別評価に応じて変動します

To be determined in accordance with our company's regulations, taking experience and ability into consideration.

Monthly salary: 236,000 yen or more
(base salary of 190,174 yen or more + fixed overtime allowance of 45,826 yen or more)

Fixed overtime allowance: 32 hours of overtime work will be paid regardless of whether or not overtime is worked; extra pay will be added for overtime hours worked in excess of 32 hours.

Reference: Starting salary for college graduates/ 236,000 yen/month
Estimated theoretical annual income: 3.5 to 5 million yen
*Assumed theoretical annual income: monthly salary + bonus
*Bonuses will vary depending on company performance and individual evaluations.
諸手当
時間外勤務手当、深夜勤務手当、休日勤務手当、通勤手当(月額5万円まで)、勤続手当、家族手当

Overtime allowance, late-night allowance, holiday allowance, commuting allowance (up to 50,000 yen/month), long-service allowance, family allowance
賞与
賞与年2回(2月・8月)
※賞与は会社業績、個人別評価に応じて変動します

Bonus twice a year (February and August)
Bonuses vary depending on company performance and individual evaluations.
昇給
昇給年1回(4月)
Annual salary assessment (April)
休日休暇
年間休日116日(2022年の日数。リフレッシュ休日、年末年始休日含む)
※年間休日は毎年1日ずつ増やしています
※基本は土日祝がお休みです。月に1回程度土曜日の出勤があります。詳細は当社の年間カレンダーで定めています。
有給休暇(入社半年後10日、以後在籍年数に応じて付与)、慶弔休暇等 産前産後・育児休業・看護休業取得実績有

116 days off per year (number of days in 2022. Including refreshment holidays and year-end and New Year holidays)
*We are increasing the number of annual holidays by one day each year.
*Basically, the company is closed on Saturdays, Sundays, and national holidays. Saturday work is required about once a month. Details are set forth in our annual calendar.
Paid vacations (10 days after 6 months of employment, thereafter granted according to years of service), congratulation or condolence leave, etc. Maternity leave, childcare leave, and nursing care leave have been taken.
福利厚生
・健康保険・厚生年金保険・雇用保険・労災保険(社会保険完備)
・健康保険組合所有の保養所、スポーツ施設等を格安で使用できます
・医療保険加入(会社の負担で万が一に備えます)
・社員割引制度(自社製品を使いやすい価格で提供します)
・社員表彰制度(社員の「スゴイ」を表彰、眼鏡フレームを授与します)
・勤務地の近くに引っ越す場合の引越費用補助制度(適用は当社規程によります)

Health insurance, employee pension insurance, unemployment insurance, and workers' compensation insurance (social insurance)

Health insurance association-owned recreation facilities, sports facilities, etc. can be used at a discount.
Medical insurance (company pays for all contingencies)
Employee discount system (we offer our products at affordable prices)
Employee Recognition Program (employees are recognized for their "awesome" performance and awarded with eyeglass frames)
Moving expense subsidy system for those who move to a place closer to their place of work (subject to company rules and regulations)
提出書類
履歴書、職務経歴書
Resume, Curriculum Vitae
内定までの 所要日数
1ヶ月~2ヶ月程度
About 1 to 2 months
備考
受動喫煙防止措置に関する事項 屋内禁煙
Indoor smoking is prohibited.
企業情報 株式会社フォーナインズ
〒158-0097
東京都世田谷区用賀4-10-1
世田谷ビジネススクエアタワー15階
応募方法 エントリーフォームからのご連絡をお願い致します。こちらから折り返しご連絡致します。
選考方法 書類選考

適性検査
面接(複数回) ※zoomによる面接も可能ですので遠方にお住まいの場合はご相談ください

内定
お問い合わせ先 管理部 採用担当
Email: saiyou@fournines.co.jp
TEL: 03-5797-2749

【電話対応可能時間】
平日 10:15~19:00

※応募者以外の方からの営業電話等は固くお断り致します